Na pitanje – da li je bolje biti blag lider da bi vas zaposleni voleli ili strog kako biste dobili poštovanje i marljivog radnika – teško je dati tačan odgovor. Tradicionalna paradigma i dalje za mnoge izgleda sigurnija: budite čvrsti i malo distancirani od svojih zaposlenih. Ljudi koji rade za vas trebalo bi da vas poštuju i ne bi trebalo da budu toliko bliski s vama, kako ne bi zaboravili ko je glavni. Ako biste bili rukovodilac kojem je stalo do zaposlenih, mogli biste izgledati preblago? Znači li to da ćete samim time imati i manje poštovanja od svojih zaposlenih? I da će vaši zaposleni raditi znatno manje? Novi napredak u organizacionim istraživanjima pružio je iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja.
Na pitanje – da li je bolje biti blag lider da bi vas zaposleni voleli ili strog kako biste dobili poštovanje i marljivog radnika – teško je dati tačan odgovor.
Tradicionalna paradigma i dalje za mnoge izgleda sigurnija: budite čvrsti i malo distancirani od svojih zaposlenih. Ljudi koji rade za vas trebalo bi da vas poštuju i ne bi trebalo da budu toliko bliski s vama, kako ne bi zaboravili ko je glavni.
Ako biste bili rukovodilac kojem je stalo do zaposlenih, mogli biste izgledati preblago? Znači li to da ćete samim time imati i manje poštovanja od svojih zaposlenih? I da će vaši zaposleni raditi znatno manje?
Novi napredak u organizacionim istraživanjima pružio je iznenađujuće odgovore na postavljena pitanja.
Strogi menadžeri često misle da će pritisak koji stvaraju svojim zaposlenima poboljšati njihove performanse, no to je pogrešno. Nažalost, jedino što se tada povećava je količina stresa na poslu – istraživanja su pokazala kako visok nivo stresa može stvoriti visoke troškove zaposlenima, ali i poslodavcima.
Istraživanja koja su sprovele brojne organizacije pokazuju kako su zdravstveni izdaci za zaposlene koji su izloženi višem nivou stresa 46 odsto veći nego kod sličnih organizacija kod kojih je stres manje zastupljen.
Isto tako, povećan nivo stresa na poslu zaposlene neretko podstiče na pronalazak novog posla, odbijanje unapređenja ili napuštanje posla.
Istraživanje Ejmi Kadi i istraživača s Harvardove škole biznisa pokazalo je kako su lideri koji stvaraju prijatno okruženje znatno efikasniji od onih koji imaju čvrst stav u svom vođstvu.
Jedan od razloga je poverenje. Naime, zaposleni imaju više poverenja u nekoga ko je prema njima ljubazan. Takođe, tim pristupom se povećava produktivnost, grupna i individualna. Ta mirna, pozitivna i motivišuća atmosfera smanjuje zastupljenost stresa na radnom mestu i povećava zadovoljstvo zaposlenih.
Na temelju brojnih istraživanja došlo se do zaključka kako stvaranje rukovodstva koje obiluje međusobnom saradnjom i poverenjem stvara srećniju organizacijsku kulturu, u kojoj su zaposleni spremniji na međusobnu pomoć i pri tome postaju produktivniji na duge staze.